Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Hranjenje autošovinizma, ili nismo valjda baš toliko rđavi

Komentari (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 05 jun 2013 12:23
...
Nema govora o nekom urođenom zločinačkom nagonu u ovom narodu niti ima više kriminala nego u zapadnim zemljama (ovo drugo je možda upravo obratno). Jednostavno, nismo u milosti međunarodne javnosti, ma šta taj pojam označavao, makar i dobro potplaćene grupe novinara bez savesti i morala. Navešću jedan istorijski primer. Alžir je dugo vodio borbu za nacionalno oslobođenje od Francuza. Do pojave organizovanog otpora imao je vrlo visoku stopu kriminala, zaista jednu od najvećih u svetu. Među Alžircima je postojala neobjašnjiva napetost, ubistva su bila česta i na najmanje povode, opisana su brutalna masakriranja između srodnika zbog dve ukradene smokve. O tome je pisao psihijatar Franc Fanon (Prezreni na svijetu, sa Sartrovim predgovorom). Te su pojave objašnjavane urođenom zločinačkom prirodom tog naroda, koji tada nije bio "u milosti" međunarodne javnosti. - nastavak-
Preporuke:
41
0
2 sreda, 05 jun 2013 12:25
...
Sa dolaskom Ben Bele u zemlju, i otpočinjanjem organizovanog rata za oslobođenje od kolonijalnog gospodara, desilo se čudo: kriminal je gotovo iščezao! Kažu da nije bilo čak ni uvredljive reči, i svađa je postala retka. Posle proterivanja Francuza, tokom godina izgrađivanja sopstvene vlasti, stopa kriminala je lagano rasla do nekog proseka, ne više od toga. Pouka je jasna: dok se nagomilano nezadovoljstvo praznilo horizontalno - ne na onome na koga bi trebalo nego na koga može - Alžirci su se tukli međusobno; kada se bes kanalisao na pravi izvor frustracije, sve je polako došlo na normalu.
Preporuke:
49
0
3 sreda, 05 jun 2013 12:27
Anta
Ma prica o tom Beogradjaninu koji je pretucen jer je vozio rolere je besmislena... Niti se zna ko ga je tukao, niti se znaju motivi,,,, naknadno je iskoriscena cinjenica to sto je Francuz... i sam autor ovog teksta upada u tu autosovinisticku mantru
razglabajuci kako je nedopustivo da se ljudi biju... naravno da je nedopustivo, samo se postavlja pitanje zasto se to pisa ako se prebije Beogradjanin francuskog porekla, a ne neki Beogradjanin srpskog porekla...
Preporuke:
34
3
4 sreda, 05 jun 2013 12:39
AMIR ČAMDŽIĆ
Potrebno je naglasiti da su Srbi pretukli čak i čoveka sa Zapada koji se zalaže za pozitivnu sliku o Srbima i Srbiji u belom svetu!


Istinski sppcki nacionalista, nacionalpatriota ovo nikada ne bi učinio, nikada ne bi pretukao dokazanog srpskog prijatelja.Znači, ovo nije djelo srpskih nacionalista, iza ovoga stoji "druga kuhinja"...
Preporuke:
33
3
5 sreda, 05 jun 2013 12:52
Milan
Slazem se da se ne sva ubistva nemaju politicki aspekt. Ali da se dovodi u pitanje politicki aspekt ubistva premijera jedne zemlje koga su ubili pripadnici jedinica za spacijalne operacije MUP-a u atmosferi medijskog licna....to ne moze da prodje. Ja misli da dokaza ima na pretek ali niko nema hrabrosti da u to zasece.
I jos jedna stvar je mozda znacajna. Jako dugo nismo govorili o politickim ubistvima novinara, bivsih politicara, likvidacijama nasih sugradjana, civila pogresne nacionalnosti koji su "nestali" iz voza, lesevima civila u nasim jezerima, dugogodisnjem granatiranju nasih, do juce, sugradjana.... Mozda nam nije bas lako da zivimo sa secanjima na svoje cutanje pa sad malo preterujemo....To je uvek tako. Dug je put za ovo drustvo do mogucnosti balansiranog razmisljanja o zlocinima. Jako dug.
I sto se autosovinizma tice, nisam siguran da razumem njeno znacenje u potpunosti. Ali ako to znaci da sam protiv nasilja, ma ko da ga je pocinio, taj sam.
Preporuke:
2
19
6 sreda, 05 jun 2013 12:54
Byakuya-sama
Koliko seja sećam huligani Crvene Zvezde su jurišali na skupštinu i na stanicu MUP-a, dobiše i neke plakete od B92, nešto kao danas najevropljanin, inače najveći broj ovakvih napada po Beogradu je ono kako Ameri to kažu ''false flag''.
Preporuke:
30
1
7 sreda, 05 jun 2013 12:57
Nimbus
1.
"Merlinka" (Vjeran) je paradigma. Klasična drugosrbijanska nekrofilija upregnuta u projekat degeneracije srpske kulture i tim putem uništenja srpskog nacionalnog identiteta. Stara je to priča.
Od celog identiteta ostali šiljkančići u Žikinoj šarenici.
Guča, jedno vidljivo čvorište srpskog identiteta, izgubila je bitku sa palanačkim, malograđanskim, Egzitom. Guča se uprostačila, razvukla po prašini sitnog ćara, srozala na nivo novosadskog letnjeg zabavišta za lumpen-proleterske turiste iz zapadne Evrope, koji su kući na državnoj skrbi. U dane Egzita Novosađani snishodljivo dočekuju goste koji drugima ne trebaju, a stare petrovaradinske kapije postaju privremeni javni nužnici. Takva je sada i Guča.
Beograd ne sme da izostane u srozavanju. Ako znemarimo Bir-fest, koji se ne vidi u oblaku prašine, tu je hiper-avangardni Merlinka-fest. Merlinka beše travestita i prostitutka sa kolodvora, koju je ingeniozni filmski stvaralac Želimir Žilnik ovekovečio u svom remek-delu „Dupe od mramora“...
Preporuke:
33
2
8 sreda, 05 jun 2013 13:00
Nimbus
2.
... Merlinku je ubio jedan od ljubmornih ljubavnika - Faik Ramadani zvani Babuš ili Bejtula Raćipi zvani Bejto iz Krnjače. Babušu je žena valjda dala alibi, no sve jedno Mrelinka je postala urbana legenda Beograda. Glamurozni festival osim neizbežnih NVO i ambasada, finasira i srpsko Ministarstvo za kulturu i obrazovanje. Ono što nemaju Bogdan Tirnanić i toliki drugi, ima muška prostitutka Merlinka, heroina kulture i obrazovanja. Asfaltna Srbljanovićka.
Merlinka nam je kulturni obrazac.
Preporuke:
36
0
9 sreda, 05 jun 2013 13:41
rema
U USA godišnje se desi 17,000 ubistava. Ali,zaboravili ste da kažete koliko se u USA kazne za ubistvo. Da je onaj nesrećni Uroš Mišić u USA napao policajca bakljom dobio bi garantovano 40g strogog zatvora. Zašto ne govorite o američkoj kulturi u saobraćaju,zašto svi vežu pojas,zašto su visoke kazne. U Srbiji je najnormalniji da za hladnokrvno ubistvo dobiješ manje od 10g. Zašto u Srbiji i dalje nemamo smrtnu kaznu? Zašto se ne kastriraju pefofili i silovatelji...
Preporuke:
14
10
10 sreda, 05 jun 2013 14:42
Ana @rema
Dokle vise to poredjenje s Amerima?! Ako cemo vec da se poredimo s nekim, dajte onda s nekim ko je najbolji, a ne s onim ko je (za sada, ali ne zadugo) najjaci. A po cemu je ta Amerika tako dobra? Po ljudskim pravima? Slobodama? Pravosudju? Ma dajte molim vas, nismo maloumni. To bi bilo kao da sad ja ustvrdim da sam najlepsa na svetu, a nisam, nego samo imam jakog brata, pa nema majci da me neko ne tretira kao takvu, iz straha od posledica. Sve me ovo nekako podseca na onu staru pricu o nadljudima i bednicima.

P.S. Svaka cast za ono o Alziru. Ima i toga, ima i ocaja onih odraslih u SFRJ, ubedjivanih u bratsvo-jedinstvo, koji su toliko unesreceni, da nisu uspeli da vaspitaju decu kako valja. Ima i mnogo cega drugog. Ali, glave gore, postovani komentatori. Mi smo okupirani, a u ratu se snose posledice za defetizam. ,,Nije sve propalo, kad propalo sve je'', jel tako?!
Preporuke:
23
3
11 sreda, 05 jun 2013 14:44
DrJelaBisic
Srpsko drustvo gledam"od spolja"-zivim i radim u inostranstvu vec decenijama,ne posecujemSrbiju,ne posecuju me rodjaci izSrbije-otisla sam izSFRJ,i sada citamSrpske dnevne novine novineMogu da primetim ono sto se dogadja u novinama-a ne u drustvuNovine su neprepoznatljiveSem nekoliko(manje od5!)dnevne novine,koje se regularno prodaju na kioscima,koje deda ili baba posalju dete da im ih kupi,su mnogo"jace"od nekadasnje pornografijeTo nije trend samo kod nas(da ne navodim primere)novine smatraju da ono sto se objavljuje mogu deca da citajuKada dnevne pisu o ljubavnim-porno aferama na F/VB(pa ko nije gledao-citace)objavljuju savete u rubrici sex(bas tako pise)raspredaju detalje(intimnih)afera raznih likova(a ne licnosti)da li misle da dete od 10g moze da nadje te novine,na stolu u kuhinji?I da procita napisano?Zar to nije izlaganje dece pornografiji,vid seksualnog uznemiravanja?Ma koliko neke staavri postale(nazalost)uobicajene u drustvu-zna se sta je za decu.I sta je za novine
Preporuke:
20
0
12 sreda, 05 jun 2013 15:29
Beli Orao
Do `90-e đene-đene, a onda katastrofa.
Malopre mi se desi isto što i pre nekoliko dana samo što je dete bilo još manje. Cenim oko osam godina. Pošto je nogom otvorila vrata od lifta, upitao sam je da li bi se mama i tata ljutili kad bi im to rekao. Dete od 8 godina kaže, nebi, i gleda me u fazonu ne možeš mi ništa. Kasnije u autobusu devojka oko 16 godina ulazi u bus i baca kišobran. Reko` ćero ispade ti kišobran. Reče, ne treba mi. i sede na mesto za majke za decu.
pink, farma, seks i grad i ostali veliki bratovi.

P.S.
Potreban je Čak Noris, jer jedino on može da izbaci velikog breta iz tog šljama.
Preporuke:
16
1
13 sreda, 05 jun 2013 15:33
rema
A po cemu je ta Amerika tako dobra? Po ljudskim pravima? Slobodama? Pravosudju?

Po čemu? Pitaj milione ljudi koji iz godine u godinu žele da žive u tom kapitalističkom paklu. Pravosudje im odlično funkcioniše. U toj Americi bivši guverner države Ilinois Rod Blagojević je osudjen na 14.godina zatvora zbog korupcije. Koji je političar sa vrha piramde u Srbiji osudjen na makar 4 godine,a ovde je bilo lopovaluka na tone.
Preporuke:
8
13
14 sreda, 05 jun 2013 16:33
Radgost
Nema mesta čuđenju.Jer su pokolenja Srpčića vaspitavana i delima Nušića,Domanovića,Sterije,Skerlića...itd.I kad se tom ruganju doda višedecenijsko ismevanje* naglaska kojim kojim govore Šumadinci i Moravci,ostvaren je nečiji plan-AUTOŠIVINIZAM SRBA!

*na ovoj strani ima komentatora koji se ponose da IČ ne razumeju,ismevaju Južnomoravce, ali zato odlično razumeju narečje komentatora po imenu Alkar.Da,komentatori koji su rođeni i odrastali na Neimaru,Dedinju.
Preporuke:
15
0
15 sreda, 05 jun 2013 16:47
fristajlo
Sklonost pojedinih autošovinističkih krugova da politizuju ovakve slučajeve je ne samo potpuno nezasnovana nego je i apsolutno kontraproduktivna.

Zato im ne treba davati materijala, ako znamo da jedva čekaju na takve "slučajeve".
Srpski nacionalisti se gnušaju slučajeva, koje autor navodi u članku, kao primere. Slažem se sa konstatacijom iz teksta da je problem u Srbiji pad bezbednosnih uslova, i da incidente koriste autošovinitički krugovi za postizanje svojih antisrpskih ciljeva. Pete kolone u Srbiji je mnogo; pomoć im daju svi, koji ne osuđuju divljanje navijača, huliganstvo i kriminal u zemlji.
To samo daje izgovore okupacionim snagama da sprovode represiju nad Srbijom, kao državom nesposobnom da zavede red na svojoj teritoriji.
Inače, kao narod- Srbi su gori nego što su bili nekad, ali- ništa gori od bilo kog drugog naroda u Evropi.
Nismo dobri kao što smo skloni da mislimo; ali, nismo ni izbliza loši, kao što nas predstavljaju.
Preporuke:
9
0
16 sreda, 05 jun 2013 17:08
O karakteru Đinđićevog ubistva
Odmah po smaknuću Zorana Đinđića je proturena priča kako se ne znam ko zaverio da vrati Srbiju na staze mraka i u 90-e. I šta je od toga na kraju dokazano? Doslovce NIŠTA. U smaknuću je učestvovao pripadnik jedinice za specijalne operacije ali šta to tačno dokazuje? Njega je mogao da angažuje za taj posao kriminalni klan (što se zapravo i desilo) da izvede jedno tipino gangstersko delo. Ispredanje o Đinđićevom ubistvu kao o nekakvoj političkoj zaveri zaparvo je ideologizacija jednog zločina da bi njegovi politički ''naslednici'' mogli da ga iskoriste za diskvalifikaciju političkih protivnika i ništa više od toga. O atmosferi linča teško je govoriti jer treba sve izjave smestiti u odgovarajući kontekst - početkom 2000-ih u Srbiji se nisu baš birale reči a teško da se i sada biraju o političkim obračunima. Ako su Đinđiću politički bliski ljudi govorili o lustracijama, paljenju lomača štanske inkvizicije zašto i njegovi protivnici ne bi mogli da koriste sličan rečnik?
Preporuke:
12
1
17 sreda, 05 jun 2013 17:12
Milos
Ne treba se obazirati na komentare na Blicu i B92. Iz licnog iskustva mogu da garantujem da dobar deo komentara pisu sami administratori. A o cenzuri drugacijeg misljenja ne treba ni trositi reci. To se tamo podrazumeva.
Preporuke:
13
0
18 sreda, 05 jun 2013 19:59
Robespijer
Porastu šovinizma, nasilja, huliganstva, primitivizma i raznih drugih oblika patoloških pojava, pogodovale su dve stvari: spoljni faktor - nepravedan i imperijalistički odnos velikih sila prema Srbiji, što je dovelo do političke i ekonomske propasti koja je izazvala krizu morala i vrednosti; unutrašnji faktor - izražena klerikalizacija društva, što samo po sebi dovodi do promocije neznanja, predrasuda, mržnje, sujeverja, primitivizma, stereotipa...

Samo su dve stvari lekovite za ovakva stanja: podizanje životnog standarda i obrazovanje. Ako se na ovome ne poradi, erozija društvenih vrednosti će se nastaviti, a Srbija će da klizi ka fašizaciji. Primer Nemačke iz doba Vajmarske Republike je prilično slikovit.
Preporuke:
9
13
19 sreda, 05 jun 2013 21:37
thinking maize@ Robespijer
Vi napisaste: "Porastu šovinizma, nasilja, huliganstva, primitivizma i raznih drugih oblika patoloških pojava, pogodovale su dve stvari: spoljni faktor - nepravedan i imperijalistički odnos velikih sila prema Srbiji, što je dovelo do političke i ekonomske propasti koja je izazvala krizu morala i vrednosti; unutrašnji faktor - izražena klerikalizacija društva, što samo po sebi dovodi do promocije neznanja, predrasuda, mržnje, sujeverja, primitivizma, stereotipa...", pa da Vas u tom KONTEKST nešto pitam!? Jel autor navede da je je JEDAN od OSNOVNIH AUTOŠOVINISTIČKIH MEDIJA "famozni" "V-92"!? Čini mi se da JESTE! Jel se u TOM i TAKVOM "V-92" PRAKTIKUJE, CITIRAM: "klerikalizacija društva, što samo po sebi dovodi do promocije neznanja, predrasuda, mržnje, sujeverja, primitivizma, stereotipa..." Nešto mi se ČINI da je TAJ i TAKAV "V-92" UPRAVO DO BOLA VRIŠTEĆI ANTICRKVENI i ANTIRELIGIOZNI i ANTIPRAVOSLAVNI medij! A ISTOVREMENO POTPIRUJE i AUTOŠOVINIZAM! Nešto Vam se "logika" NE GAĐA!?
Preporuke:
13
13
20 sreda, 05 jun 2013 21:51
Filking @ fristajlo
ma jeste, ama baš svaki narod sveta smatra da je etničko čišćenje Drugih legitiman politički čin...mnogo ste lepi, nema šta, sve u slobodnom stilu...
Preporuke:
1
12
21 sreda, 05 jun 2013 22:30
Robespijer
@ thinking maize

Kakve veze ima moje razmišljanje na ovu temu sa B92? Za razliku od Vas, ja ne razmišljam tuđom glavom, već samostalno promišljam. A anticrkveno, antireligiozno sam orijentisan od detinjstva, mnogo pre pojave B92.
Preporuke:
7
12
22 sreda, 05 jun 2013 23:08
thinking maize@ Robespijer
PO VAMA, STVARNO je ŠTETA što je "DRUG" Rastko Nemanjić "ZABASAO" na puteve "religioznog mračnjaštva", verovatno zbog toga što mu je "KLASNO POREKLO" bilo tako "SUMNjIVO"!? Stvarno "šteta"! Da je "SAMO MALO KASNIJE" rođen, mogli biste ga "podučiti" "istinama" marksizma& lenjinizma i čak PREDLOŽITI za kandidata za ČLANA PARTIJE!? Ali PRAVA je ŠTETA što NISTE PREDLOŽILI druga Gojka Stojčevića za ČLANA PARTIJE i tako ga "odvratili" od puta "religioznog mračnjaštva"! Šteta, šteta, što je taj svetli lik u takvoj "zabludi"! I još siroče iz siromašne porodice, čak mu je i "KLASNO POREKLO" na mestu! Šteta DRUŽE "Robespijer"! No, očigledno je da je POPUSTILA Vaša "KLASNA BUDNOST"& PARTIJNOST, kada ste mogli DOPUSTITI da tako svetli lik, kao što je bio DRUG Gojko Stojčević SKLIZNE u vode "religioznog mračnjaštva" i POSTANE (o užasa!), PATRIJARH Pavle! Moraćete DRUŽE "Robespijer" da potegnete to pitanje na sledećem partijskom sastanku, jer "KLASNA BUDNOST" nekih drugova je ZAKAZALA! NIJE DOBRO DRUŽE!
Preporuke:
12
13
23 četvrtak, 06 jun 2013 10:24
brm
Radgost
čestitam, u oštroj konkurenciji osvajaš titulu za glupost godine.. Domanović je uzrok naše propasti!!!
Preporuke:
2
2
24 četvrtak, 06 jun 2013 13:21
...
Robespjer je rekao da je "anticrkveno, antireligiozno orijentisan od detinjstva". Možda je na toj razlici - između anticrkvenog i antireligioznog - trebalo polemisati, jer ona postoji. I kod nas i na zapadu i u Rusiji bilo je i ima hrišćanskih vernika koji nisu oduševljeni crkvom. Još kakvih vernika! Vama, kao dobrom poznavaocu svega pa i Biblije ne treba ni govoriti za šta se u Svetom pismu koristi reč "bludnica" (nova, prečišćena izdanja teže da zamene Vukov mnogo direktniji izraz). Religioznost izvire iz duboke, intimne čovekove potrebe za višim smislom, za nečim što ga nadilazi,to je u ljudskom biću nešto najintimnije i, ako se može verovati Paskalu, a može se, vera potiče još i iz čovekove bede, temeljne ugroženosti i sićušnosti i ništavnosti bez Boga.
Preporuke:
13
3
25 četvrtak, 06 jun 2013 16:30
Robespijer
@ ...

Daću prednost dvojici velikana epohe prosvećenosti - Volteru i Holbahu. Prvi je upotrebio termin ''bestidnica'', znamo svi na koga se odnosi i zašto. Drugi je u svom delu ''Razgolićeno hrišćanstvo'', dao jednu sasvim tačnu definiciju religije: ''Religija je veština opijanja ljudi zanesenošću da bi ih sprečila u borbi protiv zala kojim ih vladari opterećuju na Zemlji. Uz pomoć nevidljivih sila kojima preti ljudima, prisiljava ih da ćuteći podnose nesreće kojima ih opterećuju vidljive sile i vara ih nadama da će, ako pristanu da budu nesrećni na ovom svetu, biti srećniji na drugome.''

Što se tiče Vaše opaske o razlici između religioznosti i crkvenosti, podsećam Vas da je crkvenost institucionalizovana religioznost. Crkvenost ne može biti različita od religioznosti, jer izvire iz nje, iz njenih osnovnih postulata. Kao iz temelja kad nastaje kuća, tako je i religija temelj na kojem izrasta crkva. Kakav temelj, takva i kuća, kakva religija, takva i crkva.
Preporuke:
7
10
26 četvrtak, 06 jun 2013 21:25
...
@Robespjeru.
Moj komentar nije bio namenjen Vama, zato što sam propustio da ga adresujem. Ali, u redu. Cenim Vaš pošten i dosledan stav, za razliku od mnogih drugih. Mnogo pozdrava i sve najbolje, dragi gospodine.
Preporuke:
12
3
27 petak, 07 jun 2013 00:24
Robespijer
... četvrtak, 06 jun 2013 13:21

Vama, kao dobrom poznavaocu svega



... četvrtak, 06 jun 2013 21:25

Moj komentar nije bio namenjen Vama



Zaista se izvinjavam što sam uznemirio personu koja se predstavlja pod tri tačke i uzurpirao joj dragoceno vreme. No, ako se iz gornjeg ne vidi kome je namenjen komentar, prihvatam da sam ograničena osoba.
Preporuke:
0
2
28 petak, 07 jun 2013 07:04
thinking maize@ o "serdarima" i "vojvodama"
"Glede" "bestidnice", pa taj ISTI Volter je TAKOĐE izjavio: "Da Boga nema valjalo bi ga IZMISLITI!" Što se tiče Holbaha, pa slična pojava Robespjeru iz francuske i Trockom iz ruske revolucije. Jedino što je za razliku od potonjih MIRNO UMRO u krevetu. Inače čitao sam DELCAD prvopomenutih i NISU NI PRINETI ISTOVREMENIM nemačkim, pa ni engleskim filosofima! Uostalom, sam Volter OTVORENO se DIVIO Englezima! Da već ne govorimo o njihovim savremenicima Francuzu Lavoazjeu i Rusu Lomonosovu, ličnostima uporedivim sa samim Leonardom, a tako skromnim! Svi ti LjUDI, TAKO NADMOĆNI toj dvojici Francuščića, manje-više su bili protiv TADANjE crkve kao TAKVE, ali NE I PROTIV RELIGIOZNOG OSEĆANjA i koncepta Boga! Prvopomenuti su utrli put ne samo Marksu, već i Renaru i drugim SIMPLIFIKATORIMA! "Duh" vremena! A "glede" Francuza, paaa, sva njihova "dubina" iscrpljuje se u njihovim bordeleima, burgundcima i šampanjima, ergo u PRAKTIČNOJ "filosofiji" življenja, kao jednoj poznoj MRTVAJI epikurejstva! Na zdravlje Vam!
Preporuke:
4
11
29 petak, 07 jun 2013 10:05
...
@Robespjeru
Zaista je došlo do nesporazuma, dragi gospodine, i ja Vam se još jednom izvinjavam: stvarno nisam želeo da polemišem s Vama. Opet, ponavljam: cenim Vašu doslednost i principijelnost. Navešću Vam primer iz moje oblasti. Pokojni profesor Vojin Matić, psihijatar i legenda našeg fakulteta, bio je ateista. Vladeta Jerotić, nešto mlađi od njega i još uvek među nama, jeste vernik. Odlično su sarađivali i kao kolege i kao ljudi. V. Jerotić je jednom o tome govorio u emisiji Agape. Bilo mi je drago kada sam to čuo, jer nam izgleda kao osobama, možda i kao narodu nedostaje upravo takav odnos između Vojina Matića i V. Jerotića koji sam pomenuo. Još jednom, najsrdačniji pozdrav i što više prijateljskih, argumentovanih razgovora!
Preporuke:
10
1
30 petak, 07 jun 2013 10:20
...
Kukuruzu
"bili protiv TADANjE crkve kao TAKVE, ali NE I PROTIV RELIGIOZNOG OSEĆANjA i koncepta Boga". Slažem se!
"utrli put ... i Renaru i drugim SIMPLIFIKATORIMA". Nisam shvatio, da li ste mislili na Renara, ili Renana?
"A "glede" Francuza, paaa, sva njihova "dubina" iscrpljuje se u njihovim bordeleima, burgundcima i šampanjima, ergo u PRAKTIČNOJ "filosofiji" življenja". Sa ovim stvarno ne mogu da se složim.I sami Francuzi se ljute kada osete da ih drugi tako gledaju. Taj njihov vodviljski duh, naročito je naglašavao Dostojevski ("jedan se sakrio ispod kreveta a drugi ga vuče za nožicu"). Francuzi imaju dugu tradiciju racionalizma i analitičnosti,od Dekarta, preko Paskala koji je bio i fizičar, ne samo teolog, Voltera, Luja Pastera (vernik!) pa sve do nedavne okupacije Pariza muslimanima.
Preporuke:
8
1
31 petak, 07 jun 2013 11:27
...
Svima
A što se tiče Francuza, čini mi se da su prvi iskusili plodove ljudskih prava čije je seme posejala njihova Revolucija. Preciznije, nije tu reč toliko o samim ljudskim pravima, koliko o njihovom diskreditovanju na taj način što se ideje prosvetiteljstva dovedu do krajnosti a to znači do apsurda, do sopstvene karikature. Govorilo se, da su Francuzi između dva rata imali više velikih pisaca čija su imena bila na slovo M, nego sav ostali svet zajedno! Sada Pariz ima više džamija nego Bejrut.
Preporuke:
10
0
32 petak, 07 jun 2013 12:34
thinking maize@ ..., POST POST SCRIPTUM
Rekoste: "Francuzi imaju dugu tradiciju racionalizma i analitičnosti,od Dekarta, preko Paskala koji je bio i fizičar, ne samo teolog, Voltera, Luja Pastera (vernik!) pa sve do nedavne okupacije Pariza muslimanima...", a onda "...A što se tiče Francuza, čini mi se da su prvi iskusili plodove ljudskih prava čije je seme posejala njihova Revolucija. Preciznije, nije tu reč toliko o samim ljudskim pravima, koliko o njihovom diskreditovanju na taj način što se ideje prosvetiteljstva dovedu do krajnosti a to znači do apsurda, do sopstvene karikature..." U tom smislu bih Vas PITAO: KAD SU TO MUSLIMANI PORAZILI Francuze I OKUPIRALI IH!? Kao i DA LI MISLITE da je "Rasprava o metodi" sa njenim FINALIZMOM, PRIMENjENIM na "doktrinu ljudskih prava" zapravo SMRVILA ne samo Francuze, već i CELI ZAPAD!? O tome nemam dilema, o tome pišu Rusi, Špengler i Tojnbi!? Zato je i npr. Hantington SASTAVIO IZLAZNU STRATEGIJU Zapada!? Ali nešto HRAMLjE taj NjIHOV "IZLAZAK"!? Uzgred, Srbi su VIZANTINCI!?
Preporuke:
2
10
33 petak, 07 jun 2013 12:50
Robespijer
PRAKTIČNOJ "filosofiji" življenja, kao jednoj poznoj MRTVAJI epikurejstva


Kukuruznjak se razume u epikurejstvo kao i, uostalom, u mnoge druge, koncepte, o kojima priča na vulgaran i laički način. Suština epikurejstva nije puki hedonizam, već ATARAKSIJA (duševni mir i nepomućenost duše). No, šta to vredi pričati raznim kukuruznim klipovima, kada je njima Biblija otkrila sve istine.

manje-više su bili protiv TADANjE crkve kao TAKVE, ali NE I PROTIV RELIGIOZNOG OSEĆANjA i koncepta Boga


Da li nam ovde kukuruznjak sugeriše da on veruje u koncept Boga, a ne u Boga kao sasvim određeni entitet (Jehova, Jahve), koji je ''jedini istinit''!? Jer ako se veruje u Boga kao koncept, zašto bi Alah, recimo, bio lošiji koncept od Jehove!? Ili Zevs, Jupiter, Perun? Kao što reče Tolstoj ''Svaka vera samu sebe hvali, pa se razmilele kao štenad slepa. Vera (koncepata) ima mnogo, a duh je jedan.''
Preporuke:
9
2
34 petak, 07 jun 2013 13:04
...
Razume se da ste u pravu. Mada nije baš najjasnije u čemu, pošto vam je komentar nekako zadihan, kao da ste ga pisali posle trčanja uz stepenice na 15. sprat.
Odgovoriću vam. Kapitulacija se najpre odigra u duhu. Uvek je to tako. Malaksavanje se zbivalo već posle Alžira, OAS-a, 68-me, ostavke De Gola. Pedesetih, i do sredine šezdesetih, intelektualci okupljeni oko Sartra sedeli su po kafeima, pomalo egzibicionistički doduše, ali ne smeta, bar su raspravljali intelektualne teme. Od kraja zanosnih šezdesetih, kada se činilo da su sve legende istinite, oni su i dalje sedeli po istim kafanama, već kultnim mestima, ali nisu govorili o filozofiji, već ko je spavao s kojom spikerkom sa televizije ili glumicom u usponu. Sa duhovnosti spali su na rijaliti, mnogo pre nas. Svet beše prepun izazova, na koje oni jednostavno više nisu imali odgovora.
Preporuke:
10
2
35 petak, 07 jun 2013 21:53
thinking maize@ o "serdarima" i "vojvodama", nastavak i kraj!
Znači tako, idemo "taktikom" "jača su dvojica nego sam Radojica"!? Lepo, nemam ništa protiv da se neko bavi SEMIOTIKOM i RAZLIKOM između "koncepta Boga" i Boga!? Ali da li ima smisla!? Jer, BOG je PO DEFINICIJI TRANSCEDENTAN, zar ne!? A kad je transcedentan tada NE MOŽEMO sa SIGURNOŠĆU IŠTA REĆI O NjEMU!? Ili kako reče sveti Simeon Novi Bogoslov u Prvoj Himni: "Saznajem GA Učešćem, a NE Gledanjem!" I tu OTPADA ARISTOTELIZAM kao osnova CELOKUPNOG ZAPADNOG MIŠLjENjA!? Otpada zato što kao takav sa njegovim POZNIM DERIVATIMA i NIJE DOVOLjAN da OPIŠE GRANIČNE SITUACIJE i ENTITETE, da već ne govorimo o TRANSGRANIČNIM ENTITETIMA i SITUACIJAMA, tj. o TRANSCEDENTNOM!? U tom smislu, a da se vratimo na temu samog teksta, "srpski" AUTOŠOVINIZAM je PARAZITSKI DERIVAT ZAPADNjAŠTVA na telu srpskog naroda! Naglašavam PARAZITSKI, zato što NIJE STVARALAČKI, jer je postojao i STVARALAČKI AMALGAM ZAPADNjAČKIH PARADIGMI i i srpske varijante vizantizma!? O tome svedoči DVOSTRUKO KRŠTENjE Nemanjino i mnogo šta još!?
Preporuke:
2
8
36 petak, 07 jun 2013 22:04
thinking maize@ ...
Znate, SAVRŠENO ME NE INTERESUJE ZAŠTO je došlo do AUTOKAPITULACIJE francuske inteligencije i elite! Ama UOPŠTE ME NE ZANIMA! NjIHOV PROBLEM! Ono što me zanima jeste što su nam se NAMETNULI (što milom, JOŠ VIŠE SILOM, a sad po INERCIJI i PREVAROM!) za "vođe" ovog NAPAĆENOG NARODA neki koji su ROĐENjEM već KAPITULIRANI "ljudi"!? Znate već one KOJIMA je PREČA "VEČERA" od VERE!? Ukratko, NAJGORI od NAS! Uzgred, ono o čemu je Volter drobio u 18-tom veku, to je JOŠ u 11-tom veku razmatrao u PRAVOSLAVNOM Carigradu VELIKI Mihailo Psel! Pri čemu je ISTOM PROBLEMU prišao platonstvujući! I na sreću bio odbačen! Ajd zdravo!
Preporuke:
1
6
37 subota, 08 jun 2013 07:21
...
Kukuruzu
Prvo pitate: "U tom smislu bih Vas PITAO: KAD SU TO MUSLIMANI PORAZILI Francuze I OKUPIRALI IH!? Kao i DA LI MISLITE ...na "doktrinu ljudskih prava" zapravo SMRVILA ... Francuze"
A onda,posle mog komentara, sami odgovarate:
"Znate, SAVRŠENO ME NE INTERESUJE ZAŠTO je došlo do AUTOKAPITULACIJE francuske inteligencije i elite! Ama UOPŠTE ME NE ZANIMA! NjIHOV PROBLEM."
Sami pitate, sami odgovarate. Kao da vam jezik ne služi za komunikaciju nego za samoizražavanje,ako shvatate na šta mislim, mada sumnjam.
"što su nam se NAMETNULI ... za "vođe" ovog NAPAĆENOG NARODA neki koji su ROĐENjEM već KAPITULIRANI "ljudi"!? Znate već one KOJIMA je PREČA "VEČERA" od VERE". Ako ste mislili na ljude tipa Čede, onda u redu. Ali među tzv. vođama ima i porfirogenita, npr. Boris. Pohlepa i labilnost karaktera mogu svuda da se jave. Pozdrav.
Preporuke:
1
1
38 subota, 08 jun 2013 07:41
...
Kukuruzu
Ja sam samo naveo primer francuskog srozavanja radi izvesne analogije s nama i našom situacijom (posle Aninog članka pogledajte Bezemljašev komentar o srednjem sloju koji je lagodno živeo u komunizmu i imao sve mane buržoazije ali nijednu njenu prednost pa je skliznuo u autošovinizam posle gubitka privilegija, ili u jugonostalgiju, kako ko, veličajući ono što ne može i ne treba da se vrati i što nam je, između ostalog, ugrozilo opstanak). Ja ne shvatam ovaj razgovor kao nadmetanje sujeta nego kao sokratovski dijalog koji bi možda mogao da rodi nešto konstruktivno, plodonosno, pa i upotrebljivo. Ne želim nikoga da uvredim (osim Redija, kad zasluži), ponajmanje vas, gospodine, jer to bi bilo kao da dajem autogolove. Činjenica da smo nas dvojica suprotnih temperamenata ne isključuje raspravu, tako smatram.
Preporuke:
1
0
39 subota, 08 jun 2013 10:20
thinking maize@ g-din "...", ukratko
Malčice ste me u MOJOJ brzini iznervirali INSISTIRANjEM na nečem POZITIVNOM, tj. analitičnošću. Greh (ili "greh", izaberite po volji!) na moju glavu!? Dalje, komentatore sagledavam u dužem vremenskom periodu (šta ćete, majka priroda, a i bivša žena su me NATERALI da PAMTIM "ko slon"!? Ono jes da SVAKO pamćenje ima rupa,..., ali NIJE BAŠ ZA ODBACITI!), pa i DRUGA "Robespijera"!? Ako želite, prošetajte po komentarima na neke ranije tekstove i zapazićete (nemojte ovo shvatiti kao sugestiju, uostalom SAMI se uverite ili razuverite!) neobičnu sličnost nazora DRUGA "Robespijera" sa DRUGOM "Reddy"-jem i izvesnim DRUGOM Davidom Novakovićem. Ovim ne pretendujem da pomenutu trojicu DRUGOVA (i još poneke!) stigmatizujem, samo konstatujem da oni POSTOJE i da je KOHERENCIJA NjIHOVIH STAVOVA o RAZNIM TEMAMA neobično zanimljiva! A i NjIHOVA SPREMNOST na DRUŠTVENU AKCIJU kako je oni shvataju! To je moje 4-godišnje iskustvo o tim DRUGOVIMA i njihovim nazorima, bar kako ih prezentuju na ovom sajtu. Svako dobro.
Preporuke:
1
8

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner